na een crash van mijn pc reddcoin opnieuw geinstallerd nu ben ik al mijn coins kwijt.
is dit terug te krijgen via reddcoin community???
krijg nu een ander adres en wil mijn oude adres openen please help
markkool said in help herstel wallet:
krijg nu een ander adres en wil mijn oude adres openen please help
anders ben ik al mijn coins kwijt pffff
markkool Heb je de oude wallet gebackuped? Het is belangrijk dat je je oude wallet.dat file niet kwijt raakt of vervangt! Dit is namelijk het bewijs dat je muntjes van jou zijn.
met opnieuw installeren nam hij deze niet over, bestand staat erin gewoon.
krijg een nieuw wallet nummer heel vreemd.
zal wel vervangen zijn die pech heb ik denk ik wel, kan betaling overleggen enz is dit niet te regelen?
Als je een nieuw wallet.dat bestand hebt krijg je daardoor een ander adres in je wallet en weet de blockchain niet meer dat de munten jou toe behoren. Heb je voordat je de wallet opnieuw installeerde van de oude wallet een backup gemaakt?
nee niet gedaan
markkool Helaas niet, wanneer weg zijn ze voor altijd weg.
Probeer je oude wallet.dat bestand terug te halen via een data recovery tool. Alleen dan kan je terug bij je munten komen als je geen backup gemaakt hebt.
bestand is overschreven dat is het probleem
kan het vergeten denk ik, dus er is geen andere mogelijkheid??
kan het vergeten denk ik, dus er is geen andere mogelijkheid??
probleem is opgelost !!! gelukt door jou advies bedankt
Fijn dat het gelukt is!
krizzzle
Hi markkool,
ik ben vrij nieuw en onervaren met het crypto gebeuren. ik heb ook een reddcoin wallet voor mijn windows en vraag mij af hoe je eigenlijk een backup maakt? kan je mij in stappen uitleggen hoe je dat doet? kan je trouwens je wallet niet herstellen door opnieuw te downloaden en je password in te voeren ? en mijn wallet is in het nederlands, gebeurt dit automatisch ?hele rij aan domme vragen misschien maar probeer te leren hoe dat moet. groetjes
Hi saawan77,
Je wallet herstellen door opnieuw te downloaden en passwoord in te voeren lukt NIET ! om je wallet te herstellen. Het is echt belangrijk dat je een back-up bewaart op een USB stick of dergelijke. Dit is vrij eenvoudig trouwens, via Bestand => Back Portemonnee…
Succes!
BachS
dank je wel voor je reactie !
ik lees dat er ook een update voor de walet gepland staat voor volgend jaar. is dit iets wat makkelijk te doen is of moet je hiervoor ook een backup hebben van je huidige wallet ?
BachS Altijd een backup hebben van je huidige wallet. ALTIJD.
Tenzij er geen coins in zitten en je er geen ruk om geeft.
Ik heb zelfs een backup van me wallet.dat en een .img copy gemaakt van de schijf waar reddcoin op staat.
Stel die schijf crashed en wallet.dat werkt niet meer dan kan ik gewoon de boel op een verse schijf imagen.
Neeederland oooh neeederland
verders niks meer toe te voegen hier. fijne jaarwisseling
Hallo, mijn wallet synchroniseert al een week niet meer. Heb de map …AppData\Roaming\Reddcoin verwijderd. Uiteraard wel eerst een backup gemaakt van wallet.dat, maar hoe kan ik dat nu precies terugzetten?
Kan ik dan eerst weer synchroniseren en als dit klaar is het bestand wallet.dat vervangen door mijn backup?