Kapotte hardeschijf

Beste iedereen,

Ik zit met een probleem en hoop dat er iemand is die daar verheldering in kan brengen.
Ik heb op een kapotte hardeschijf mijn wallet staan, nu heb ik het voor elkaar dat ik de hardeschijf kan laten repareren en hopelijk alle bestanden terug kan krijgen. Alleen nu is mijn vraag aan iemand welk/welke bestanden heb ik nodig om een wallet te verplaatsen naar een andere pc. Ik heb zelf wat deskresearch gedaan en heb nu begrepen dat je het bestandje wallet.dat nodig hebt uit de %appdata% kan iemand dit bevestigen en eventuele verdere stappen die ik moet volgen om mijn wallet weer terug te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Klopt wallet.dat is alles wat je nodig hebt, gewoon de wallet opnieuw installeren en de wallet.dat vervangen met je backup.

Gelukt?

There may have something missing we can’t understand.

He was asking what was needed to recover your wallet, only wallet.dat is needed when you move it to a new harddrive

Dat klopt. Je wallet.dat-bestand is genoeg. En mocht je er een wachtwoord op hebben geplaatst, moet je ook het wachtwoord weten natuurlijk.

De standaardlocatie is inderdaad:
%AppData%\Reddcoin\wallet.dat

Of:
C:\Users\<GEBRUIKERSNAAM>\AppData\Roaming\Reddcoin\wallet.dat

Mocht je tijdens installatie een andere locatie gekozen hebben waar de bestanden opgeslagen moeten worden, dan is het wallet-bestand natuurlijk niet in de standaardlocatie, maar in de locatie die jij hebt gekozen.